Dzieci
BÓL
/ Leczenie

Dzieci z uwagi na inną budowę zębów i całego układu żucia w okresie rozwojowym mają wyodrębnioną specjalizację - pedodoncję.

Jak wygląda diagnostyka w Klinice PROIMPLANT?
  • Badanie kliniczne prowadzone przez lekarza
  • Wizyty adaptacyjne dla dzieci
  • Możliwość pełnej diagnostyki radiologicznej przy odpowiednich dawkach dziecięcych

Co proponujemy po zdiagnozowaniu?
  • Kontrolujemy przebieg ząbkowania i wszelkie jego zaburzenia
  • Leczymy zęby mleczne zawsze w znieczuleniu, ale też możemy podać dziecku gaz rozweselający lub poprosić anestezjologa o narkozę
  • Zajmujemy się profilaktyką próchnicy zębów mlecznych i pierwszych pojawiających się zębów stałych

Od czego zależy wybór metody/produktu?
Od stopnia uszkodzenia korony zęba oraz ewentualnego stany zapalnego, który mógłby zainfekować ząb stały.

Ciekawostka
Obecnie coraz wcześniej obserwujemy u dzieci początki ząbkowania, czyli nawet przed 6tym miesiącem życia. Dziecko wkłada do ust różne przedmioty co wiąże się z ryzykiem wystąpienia stanu zapalnego jamy ustnej i to może też dawać bolesność.

Zdrowie jest naszym bogactwem i od pierwszego ząbkowania troszczymy się o naszych najmłodszych pacjentów.
idź za / dr Marek Olejniczak
W zębach nie tylko mlecznych początek próchnicy to tylko widoczne plamy na powierzchni zęba. Z obecnych w pożywieniu cukrów bakterie te czerpią energię i jako produkt odpadowy produkują kwasy rozpuszczające szkliwo – tak rozpoczyna się próchnica.
Proces próchnicy zębów zahamować może profilaktyka i właściwa higiena jamy ustne. Ponieważ bakterie wytwarzają fluoryzujące produkty przemiany materii, w odpowiednim świetle możemy wypatrzeć zmiany nawet pod nienaruszoną powierzchnią szkliwa. Specjalne lakiery, żele i pasty mogą ochraniać i utwardzać szkliwo oraz remineralizować je.

Lakowanie zębów u dzieci, jak również u dorosłych, którzy nie mają ognisk próchnicy ma ogromne znaczenie profilaktyczne jednak dotyczy próchnicy szczelinowej na powierzchniach gryzących, która ogranicza się do szkliwa.
Pamiętajmy też, aby od pierwszych miesięcy i lat życia dbać o prawidłowy zgryz.

Dla rozwijającego się dziecka ważne jest nie tylko to co je, ale i w jakiej postaci. Stopniowe wprowadzanie coraz twardszych pokarmów do diety stymuluje rozwój szczęk i mięśni odpowiedzialnych za żucie. Podawanie wyłącznie papek przyczynia się do powstawania zwężenia szczęk i stłoczeń zębów. Należy również pamiętać, że wczesna utrata części zębów (np. ze względu na próchnicę) może zmusić dziecko do jednostronnego żucia jedzenia, co z kolei nie pozostanie bez wpływu na zgryz.

/ Logopedia

Co to jest?
Terapia miofunkcjonalna to oddziaływania mające na celu przywrócenie harmonijnej pracy mięśni obszaru ustno-twarzowego.

Jak wygląda diagnostyka w Klinice PROIMPLANT?
Wizyta diagnostyczna składa się z:
  • wywiadu,
  • badania toru oddechowego,
  • oceny budowy jamy ustnej,
  • analizy przebiegu funkcji prymarnych w rejonie jamy ustnej (pozycji spoczynkowej języka, żucia, połykania),
  • analizy artykulacji (sposobu wymowy),
  • podsumowania,
  • omówienia zaleceń.

Co proponujemy po zdiagnozowaniu?
Rozpoczęcie terapii prowadzącej do wyeliminowania problemu, z którym zgłosił się pacjent.
idź za / dr Marek Olejniczak
Od czego zależy wybór metody/produktu?
Od rodzaju i nasilenia dysfunkcji, którą chcemy wyleczyć.

Co wyróżnia terapię logopedyczną w Klinice PROIMPLANT?
Dzięki wiedzy i doświadczeniu terapeuty oraz ścisłej współpracy z lekarzami dentystami, zespołem fizjoterapeutów oraz mistrzem techniki dentystycznej, terapia jest szybka i skuteczna.

Ciekawostka
Niefizjologicznie pracujący język przyczynia się do powstawania wad zgryzu oraz dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych. Utrudnia także utrzymywanie fizjologicznej pozycji głowy.